Terenska i praktična nastava u spomeniku prirode “Bojčinska šuma”

Studenti treće i četvrte godine studija Fakulteta za primenjenu ekologiju Futura, bili su, u sredu 23. maja 2018. godine, na terenskoj i praktičnoj nastavi u Spomeniku prirode “Bojčinska šuma”. Studente su, u okviru realizacije planiranih nastavnih aktivnosti na predmetima Životna sredina i održivi razvoj i Prirodne vrednosti i resursi predvodili profesorka Suzana Đorđević-Milošević i asistent Miloš Nikolić.

Studente je ujutru dočekao domaćin i staralac Spomenika prirode, Jovan Milivojević, na tradicionalnom “svinjarskom doručku” koji je bio uobičajen među sremskim svinjarima od 18. do 20. veka – slanina od mangulice i crni luk pečeni na vatri uz prepečen hleb i paradajz salatu. Posle doručka on je studentima govorio o istorijatu Bojčinske šume, njenom istorijskom i prirodnom značaju, bogatsvu biodiverziteta, saradnji sa lokalnim stanovništvom, kao i o potencijalima za dalji razvoj ovog spomenika prirode. Profesorka Suzana Đorđević-Milošević je održala kratko predavanje o održivom razvoju ove regije, kao i o značaju vraćanja tradicionalnim i proverenim vrednostima u ruralnim oblastima, kao jednom od stubova održivog razvoja i racionalnog iskorišćenja prirodnih resursa. Posle ovih uvodnih napomena studenti su imali prilike da razgovaraju sa domaćinima i da iz prve ruke saznaju informacije koje su kasnije upotrebili za stvaranje strategije održivog razvoja Bojčinske šume, kao deo ispitnih obaveza prema predmetima koje slušaju.

Nakon teorijskog dela, studenti su imali prilike da učestvuju u građenju kuće od blata, koristeći samo prirodne materijale koji se mogu naći u šumi. Jovan Milivojević je pozvao studente Future da učestvuju u konkursu za najoriginalnije ime pomenute kuće koje će biti izabrano po završetku radova i prilikom svečanog otvaranja.

Posle ovog praktičnog dela koji je izazvao veliko oduševljenje među studentima, usledila je poseta odgajivačnici mangulica i kratko predavanje o lokalnim visoko-vrednim lancima i značaju razvoja ruralnih kapaciteta i potencijala. Za kraj praktične nastave studenti su imali prilike da jašu lipicanere i da se provozaju fijakerom, pre nego što im je poslužen ručak i terenska nastava konačno privedena kraju.

Podeli na društvenim mrežama!!!
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail